fredag 28 februari 2014

Let the test begin

Igår satt jag i bastun. Hade precis tränat på att kråla (eller hur det nu stavas). Går nämligen i en vuxengrupp som försöker lära sig att veva med armarna, andas och sprattla med benen samtidigt. 

Jag satt där och tänkte: "Jag har precis gjort något jag för nått år sedan aldrig skulle kunna tänkt mig. Jag har börjat på en kurs på något som jag vet att jag inte kan. Jag går på en kurs i något jag egentligen tycker är tråkigt och jag åker helt självmant och försöker träna på det i min ensamhet.
Tänk om man kunde göra på det sättet med andra saker som jag tycker är tråkigt och som jag tycker att jag inte orkar med. Som till exempel att hålla reda efter mig hemma." 

Tankarna började gå om att man ska ta små steg i taget, och om 3 veckorsregeln (3 veckor och du har fått in en vana). Men sen kom jag på, om man trotsar allt det där då? Och bara provar om det går att vända myntet? 
I alla fall helhjärtat försöka vända myntet? 

Och så kom idén, jag vet nämligen att jag är inte ensam om att vara tankspridd hemma men ordningsam på jobbet. Så varför inte dela med mig av min resa mot ett ordningsamt hem och kanske en lite gladare sambo. 

Så vi bröjar här, men nummer 1; Min sambo får inte veta att jag har bestämt mig om detta. Läser du det här och känner mig, tänk inte ens tanken att berätta det eller fråga. Jag vill se vad som händer och om han märker något. Mitt lilla hemliga projekt med er...

Let the test begin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar