söndag 1 juli 2012

WIIIIIHO


För ca 1.5 månad sedan gjorde jag ett konditionstest (minns ej vad det heter) som visade att jag har sämre kondition än en vanlig tjej i Sverige på 23 år (alltså någon som inte tränar speciellt mycket). Då ska man veta att jag tränar ca 5 ggr/veckan - men aldrig kondition. Så för mig var denna månad målet att komma igång med kondisen på riktigt.

Så idag valde jag och sambon att testa långdistans pass, inte direkt något snabbt utan bara lunk för att se hur det skulle gå. 1,5 mil senare insåg vi att kl var 22.45 och att vi nog inte borde springa mer. Men vi båda kände att vi skulle lätt kunnat springa 2 mil utan problem!
Det tempo som det gick i vet jag att jag sprang för ett halvår sedan och kom knappt 5 km.

Att kondis kan göra så mycket med orken har jag heller aldrig tänkt på. Även fast jag är trött så orkar jag träna på ett helt annat sätt!
Ett jädrans slit har det varit men det har varit värt det! Tack så mycket FF för denna månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar