måndag 19 augusti 2013

8 års tid. Det är jävla lång tid.

Jag vet inte. Men det har varit fram och tillbaka med mitt skriveri. Mestadels i mitt huvud. Varför? Jo för att jag är så dubbel.

Jag började skriva blogg redan 2005, för mig själv som en dagbok. När jag 2007 (eller var det 2008?) fick reda på att jag hade min ätstörning, förändrades mitt driv om att skriva blogg. Jag skrev för att verkligen belysa om hur det är att ha en ätstörning och att man kan bli frisk. Frisk blev jag och min blogg utvecklades mot att ge inspiration för att träna med goda resultat. Sen kom poledance och gjorde min värld till en vacker plats som jag ville dela med mig av. Nu är jag här och har insett att min goda tro om att man kan förmedla träningsglädje på en lagom nivå är nog svårt, då man bara ser det man läser. 
Jag vill inte ha en blogg där någon som är i ätstörningsträsket skall känna att träning är alternativet för att bli frisk. Det finns många som bara byter ut sin ätstörning till en annan sort. Kanske bryr jag mig för mycket om mina läsare. Men jag vill inte vara en del av det hela.

Jag vill vara jag och skriva för mig själv. Jag vill ge mina tankar och hur jag ser på saker å ting. Det betyder att min blogg kommer idag återgå som starten 2005, min dagbokformish. Mina tankar och min inspiration, mat, bak, träning, politik ja men allt!
Shoot man shoot som min mamma skulle säga....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar