onsdag 18 april 2012

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

"Hoppsan!" (och lite till) sa jag när jag hoppade på vågen igår efter två veckor utav fitnessfights ätande och tränande. Vågen visade att jag hade gått upp i vikt och inte ner som tanken är. Jag brukar ju iofs inte gå ner så mycket i vikt när jag tränar, men denna gång när jag vägde mig för startvikt så vägde jag mer än vad jag någonsin gjort. Och nu då, ja nu väger jag 2 kilo mer än det!:) 

Jag började luska i hur detta nu hade gått till och insåg plötsligen att jag har följt sambons matschema som är på minst 500 kcal mer per dag! Ja då är det ju inte så konstigt att jag gått upp i vikt eller hur?
Det jag dock måste belysa är att jag inte alls känt mig "tjock" så några pms-kilon är det inte! 
Jag vet att man inte ska gå på vikt, det är ganska oklokt eftersom det kan vara vatten och andra grejer som spelar in. Det kan ju faktiskt också vara så att det är muskler också. Har tyvärr inte mätt (cm runt magen) mig någonstans så jag har ingen aning om hur det gått med den biten. Så nästa grej jag ska göra är att ställa mig på en våg med fettmätning och hela kittet. Så man faktiskt vet vilken utgångspunkt man har. 

Men det känns bra i alla fall, det känns bra att jag inte gör det till en så stor grej och blir manisk eller deppig utan jag bara går vidare (hade en  halvtimme med lite ågren men det försvann fort). Att jag vet att det inte är mer än så. Nya tag och lite mindre mat, äntligen, för jag tyckte att det var lite väl mycket!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar