måndag 17 december 2012

Motgångar eller bara lite wakeupcalls?

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Skrev precis ett inlägg som försvann. Det har varit lite tragglande med skolan och mig själv nu på senaste tiden. Igår fick jag ett tungt besked, som gjorde att jag kände alla sorters negativa känslor. Jag har för första gången i mitt liv blivit uppsagd utan att jag själv velat. Dock handlar det om att företaget gått i konkurs så det är inte på grund av mig.

Jag läser ju till personalvetare och har läst om hur folk kan uppleva en uppsägning jag har alltid tänkt att jag kommer inte att känna så, men hoppsan här sitter jag nu. Böckerna har inte alltid fel.

Men jag har ju alltid tänkt att det är meningen med allt. Så jag tänker, detta är ett spark i baken för mig själv att inte bli bekväm i min vardag och bli någon grå gnällspik. Att jag behöver det här för att värdera livet och mig själv på ett annat sätt. Så nu gör jag något nytt och tar mig på en spontantripp till Gävle med Ica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar