onsdag 19 december 2012

Dinali Center


Varför jag började på poledance var inte självvalt. Min bästis Nathalie ville att vi skulle börja. Min tanke var att det kunde ju vara bra att lära sig att bli lite mer sensuell eftersom jag dansade salsa. Det jag inte visste då var att jag skulle byta ut min identitet till pole-dansare för dinalicenter istället för salsa-dansare.

Jag hade precis avslutat min terapi för ätstörningar och trodde att jag var bekväm och trygg i min kropp, men när jag kom in i salen insåg jag att jag nog inte riktigt var där än.

Min resa började med att inse att jag jag hade både komplex för min kropp, fördommar för hur man får dansa, ingen tro på min egna stryka att klara av saker. Alla dessa saker har jag idag tack vare Dinali center. Och det är verkligen tack vare Diana (VD för Dinali center) och hennes sätt att prägla sin verksamhet i och att lära ut på, ingen annan.

Jag är så oerhört tacksam och glad över att Diana trodde på mig gav mig möjligheten att sprida detta vidare och jag hoppas att jag har kunnat just ge det jag har fått. Min trygghet i min egen kropp oavsett vilken skepnad den tar och en tro på att jag faktiskt kan klara av saker.

Ingen kan säga att inte Dinali center är något speciellt och även fast det är med sorg som tyvärr företaget har gått i konkurs så måste man se på de andra delarna. Visst ekonomiskt så är företaget i konkurs, men inte de starka och kreativa kvinnorna Diana har skapat. Vi finns kvar och jag är helt säker på att vi kommer sprida det vi fått vidare även fast det kanske blir i andra skepnader.

Idag är jag en dansare, som dansar för att jag känner för det. Skiter i om det på tågperrongen eller på en scen. Dans för mig ger liv och glädje.
Jag är så oerhört tacksam över den tiden jag fått och för den jag blivit. Diana tack för att du är den som skapat det hela och alla mina kollegor som har gett mig så mycket glädje och stöd. Nu letar vi nya utamaningar!
Och jag vet att vi, precis som ett hockeylag kommer stötta och finnas där förvarandra även i fortsättningen.

Många kramar och pussar!






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar