fredag 8 juli 2011

här sitter jag och skäms

Japp, har precis erkänt för min chef som jag ingick årslöftet med att jag har ätit kanelbulle och glass. Jag modifierade löftet eftersom hon bara skrivit "inte godis, kakor eller tårta". Glass och bulle är väl inte nått utav dessa? Fast innerst inne tyckte jag nog att det var lite fusk. Tänker skylla ifrån mig på min fruktansvärda PMS denna gång, har nog inte varit med om någon så utdragen. Har mått så illa så jag har inte kunnat äta vissa grejor. Så nu måste vi bestämma vad som gäller hon och jag, så att jag inte kan modifiera nå mer och så att vi båda är överens. I och med fusket fick jag en extra månad tyckte chieefen, så till april då?

Mummel mummel, just nu känns det alldeles för långt bort. Men en viktig sak, skämmas kan jag lite, men jag tänker inte ha nån ångest. För blir det ångest så blir inget positivt. Självklart skulle det bäst vara att inte fuskat alls. Men det är bara att ta lärdom och se vad som hände och så vet man till nästa gång!

Nu dricker jag i alla fall mitt ingefärsthe och njuter av en god russinmacka. Imorgon blire auktion, möhippa och Get Away hoppas jag. Vi får se vad som hinns med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar