söndag 3 juli 2011

kaos

Här äre kaos. Japp så gåre när man låter allt bara rasera. Eller när man bor lite för länge i en kappsäck. Eller när man bara skyller allt på andra saker fast men egentligen är lite lat.

Jag är i alla fall hemma nu, efter flera etapper. Har börjat mitt sommarjobb på matbutiken och har en jädrans PMS. Sjukt sugen på massa saker och har mått illa i några dagar. Varför varför?
Vad är kaos då?

Huset är väl i samma kaos som innan, men det är väl just det. Jag är ju ledig nu och borde ha börjat greja, men inte. Träningen då? Nähh tog mig ut på en vända  (eller det var inte jag som tog ut mig, utan kära kollegor på jobbet tog ut mig) på springtur för 3 dagarsen. Sen har det inte blivit nått. Gick på gymmet 4 dagar efter BP-utb och min kropp sa NEJ. Min kropp är slut. Men nu undrar jag om det är vanan som har gjort att den är slut och att den skulle kunna vara piggare om den fick ut och träna lite.
Maten skulle nog kunna hjälpa den med. Inget regelbundet inget planerat. Helt raserat. Märks det att jag har PMS?
Just nu funderar jag seriöst på att bryta mitt löfte med min chef och gå och köpa fetinggodispåse. För just nu äter jag bara en massa substitut till vad jag egentligen vill ha.
(foto;karamellkungen) Det är lite jobbigt att sitta i kassan ibland och se de stora godispåsarna swicha förbi ja. 


Annars då, så hade jag en trevlig "semester" och en fin midsommar med go mat, roliga lekar och trevligt folk och havet förstås. Har egentligen en massa att berätta, men det får komma nån annan gång. Nu ska jag gå och rasera lite till genom att mysa till det med en film med sambon! Myseli mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar