tisdag 26 juli 2011

Kan man bestämma sig för att bara vara happy?

Ja det är det som är frågan. Jag har väldigt svårt för personer som låtsas vara glada fastän de inte är det. Ni vet kanske vad jag menar när jag säger "fejksmile". Det där oäkta. Att vara äkta är rätt viktigt för mig oavsett vad det är. Men sen är det en helt annan sak att sätta sig i tycka synd om sig själv träsket och lipa åt allt som man påstår och frågar sig; "Varför händer allt mig för??!".

Ja ibland kan man ha otur men mestadels så handlar det om inställning. Som igår, så pratade jag med min mor eftersom höstterminen börjar snika sig på och det innebär att jag måste börja planera upp mitt liv. Stress och lite dålig känsla i magen var det. Början utav samtalet tyckte jag att allt var så jobbigt men i slutet så arbetade jag om mig själv så jag satt där och sa att; "Jag måste prova först innan för att se om det går åt skogen, annars kommer jag ju aldrig veta". Blev nästan lite impad av mig själv, att jag börjar tala med mig själv som jag gör med mina vänner.

Idag har ändå varit en bra dag, jag har rört på mig och umgåtts med fina vänner. Men ändå sitter jag här och tycker att jag inte gjort det jag borde gjort. Vad vet jag vad det innebär egentligen, för jag hade inte direkt någon plan för dagen. Så här sitter jag och lägger en massa negativ på mig själv över något som jag faktiskt inte vet vad det är. Så nu tänker jag sluta.

Detta är ett argument till att skriva listor, för då vet man vad man vill göra och vad man ska göra OCH man kan stryka det när det är gjort!
Jag älskar mina listor. Nu blir det sängen men först en liten lista, så jag slipper ligga och grunna på massa dumt....
rabatten med stjärten...njutning på högsta nivå.

3 kommentarer:

  1. Listor is da shit he he. Jag brukar skriva dit självklara småsaker också, som att äta frukost, för det känns så bra att få bocka av många punkter under dagen :)

    SvaraRadera
  2. haha jag med! Det är ju också viktiga saker som man lätt glömmer att man gör;)

    SvaraRadera
  3. När jag pluggade på folkhögskola smög min granne in och skrev till punkter på min "to do list", först helt normala saker men när det började komma upp grejer som jag skulle fixa åt henne upptäcktes hennes lilla bus.

    SvaraRadera