torsdag 23 juni 2011

Kiss snål?

Åh så skönt man kan sova, hade nästan glömt bort det!
Inte för att jag sovit jätte dåligt under denna vecka, men inget är som hemma som man brukar säga.

Min morgon har varit låångsam. Nu är det bara att samla krafter för att utgöra lite underverk. Träna är ett måste känner jag. Sen blir det nog att kila iväg till systemet och hoppas på att de har blåbärsdrycken som smakar blåbärsvin, så god. Imorgon blir det stuga och massa häng med trevlig folk. Ska bli så mysigt.

Måste bara berätta vad jag var med om igår. Försöker ju fortfarande att hälla i mig 2 liter vatten om dagen och gårdagen var inte olik någon annan. Igår bestod ju mestadels av att resa, med bil och tåg. Kände redan i bilen att jag började bli kissnödig men tänkte att jag skulle ta det på tåget. Väl på tåget så satte jag mig och såg att toan var upptagen. Tänkte att jag skulle ta det lite senare eftersom jag hade datorn framme och det är ju så krångligt att packa ner den. när jag väl suttit i 1,5 h inser jag att toan är inte upptagen utan avstängd. Lugnt tänker jag att det finns två toaletter så jag tar mig mot den och börjar känna att nu är jag riktigt kissnödig. Väl framme inser jag att även den är avstängd!?
Jag börjar planera hur och vart jag skall kissa när jag kommer till gävle där jag har en väntetid på 30 min.  Sätter mig och tittar på nått skitprogram på mobilen för att koppla bort känslorna. Drar även iväg ett sms till min kollega för att fråga om hon är på studion (pole), eftersom jag vet att det är klasser på torsdagar. Jag får inget svar men min plan blir att snabbt ta mig till studion. Tåget stannar, jag har riktigt ont i magen nu. Jag skyndar mig till studion och när jag tar i handtaget så är det låst. Optimistisk som jag är tänker jag att har jag klarat mig i 3 h så kan jag klara mig i 20 min. Kollar ändå upp de offentliga toaletterna när jag kommer tillbaka till station, 10 kr, inte en chans att jag tänker betala för att kissa. Nästa plan är alltså att gå runt tills tåget kommer och kissa på tåget. Jag börjar gå och inser själv hur jag kikar efter någonstans att kissa. Ser en stor buske och tänker att jag kanske kan kissa i den. Nej det gick inte för den var för tät. Sätter mig och börjar lyssna på musik på högsta volym för att undvika tanken på att kissa. Har verkligen jätte ont i magen nu. Tillslut så pallar jag inte mer, hoppar över ett staket och in i högt gräs, väldigt nära station sätter jag mig och kissar. Säkert i 2 min, och förbi åker det tåg som säkert såg min fantastiska rumpa. Men just då så sket jag i vilket, mitt begär för att få kissa klart var större. Så nöjd över mitt beslut kommer kanske tåget 3 min senare och jag sätter mig nöjt och glatt och bara njuter av att inte vara kissnödig.
Ja man får säga vad man vill, kanske är jag lite snål. Men jag har svårt att betala 10 kr för att gå på toa. Nu blev det underhållning och njutning av naturen istället. Äventyr även i vardagen.  Det är så det ska vara!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Stina din snåljåp!! Du är ju underbar du!

    SvaraRadera
  2. Haha, men StinaLisa, det var ju onsdag då. Inte torsdag (= inga klasser)! =)

    Det är tur att du piggar upp resenärerna med din tjusiga rumpa!

    SvaraRadera