måndag 29 augusti 2011

mångsysslare

Jag har ett problem. Jag är mångsysslare och mångsysslare tycker om att hålla på med allt och helst lite till. Jag kan inte bestämma mig för något jag ska göra eller tycka mer om. För jag tycker om allt, nästan allt i alla fall. Ibland kan jag vara avundsjuk på dem som inte har så många fritidsintressen, de kan ju satsa allt på en sak. Jag duttar om kring överallt istället och blir "halv bra" på allt möjligt. Problemet är också att det tar en massa tid, eftersom det inte bara är en/ett hobby/jobb utan flera. Förberedelser och att vara fit for fight hela tin. Japp, lite less är jag nog allt. Men som sagt jag kan ju inte bestämma mig för vad som är roligast. Kan inte allt bara vara tråkigt!

Ja vilket problem jag har, inte alls. Men det som är bra är att jag blir tvungen att strukturera upp min vardag så att jag kan funka med allt. Hade jag inte haft allt skoj hade jag nog inte blivit bättre på allt annat. Det blir som en morot; för att jag ska kunna göra allt kul, måste jag planera mer, få bättre disciplin och göra det jag ska. Imorgon börjar skolan och på torsdag fittnesfighten. Nu rullar det igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar