torsdag 14 juni 2012

DUNDERMEDICIN

Japp tänkte att jag skulle informera om mitt och min kära vän Kerstin riktiga husmorstips som funkar!
Ingefärsthe!
Nej inte the som man köper på affärn. Utan kokt färsk ingefära och vatten. Såhär gör du;
Ta en rot ingefära, skiva den i mindre bitar med vatten i en kastrull. Koka upp det och sänk sedan värmen så det kan småputtra under lock i 10 min, sedan kan man sänka ännu mer och låta det stå ännu längre (20 min)-
Men man kan dricka efter de där 10 min också men det är inte lika effektivt. Vill man bli rejält frisk låter man kastrullen stå över natten.

Det ska vara starkt, är man känslig kan man ta lite citron i om man vill.
Men jag lovar det funkar, känner man sig dålig eller början på så häv i dig en kopp eller två så blir det bättre!
Det gör jag idag, ifall det skulle vara sjukdom som gör mig trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar