lördag 2 juni 2012

Poledance + humörsväng = politik?

Idag var det terminsavslutning och alla elever som ville, fick dansa. Även jag skulle dansa då ingen annan utav de andra instruktörerna kunde.
Men idag gick allt snett kändes det som. Kläder gick sönder, jag glömde mobilerna och kramp i båda vaderna mitt i dansen.
Tränade enligt FF idag men lite lugnare just för att klara av att dansa. Men jag hade inte räknat med avgiftningen ifrån socker = humörssvängningar. Inge som någon märkte under avslutningen . Men efter så kom bara stor tårarna, inte vet jag men jag behövde få ut dem. Hade egentligen ingen anledning alls, mest bara stress som behövde komma ut.

Sen så tänkte jag mycket på det här med poledance och hur man tolkar det. Jag blir så ledsen över att plötsligt när man dansar med en stång sensuellt så blir det stripp. Visst man har lite kläder på sig. Men va fan. En musikvideo med dansare är i precis lika sexig om inte mer. Jag tycker det är så synd att man ska skapa så mycket skam i att våga ha väldigt lite kläder på sig (på grund av att man får inget grepp på stången annars) och dansa sensuellt och tycka att man är vacker. Jag blir arg över att jag bryr mig om folk som inte förstår det häftiga och vackra. De förstör min dans och min kreativitet. En person kan göra så mycket. För det var inget som hände ikväll. Alla var helt underbara och en härlig skara med publik. Utan någon har sagt någon gång att det är porrigt och fel och det har etsat sig fast i min hjärna och kommer fram ibland när jag har mina stunder (humörsväng). Så därför skriver jag ut detta, för att jag vill att man ska passa sig för vad man säger, är det något som bara skadar, håll det inne. Alla får ha sin åsikt men jag vill inte att någon svärtar ner min passion. Poledance kommer alltid att ligga mig nära om hjärtat och jag kommers alltid att trycka på gränserna. För jag vill inte bli förtryckt.. Och jag vill kunna ge  självförtroende och självkänsla som jag fått av poledancingen till andra fantastiska tjejer. Därför var det så härligt att se dem dansa och se vad de växer, det ger liv och skapar glöd i mig!


Poledancingen för mig är inte bara dans, för mig är det politik och samhälle. Skapa starka kvinnor som känner att de får göra precis vad de vill och hur de vill, utan att bli bedömda. Jag tror jdet skapar mer ringar på vattnet än vad man tror...
Har man missat en uppvisning så ta chansen nästa gång så skall ni få se på starka brudar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar