lördag 29 oktober 2011

Fitnessfighten

På söndag avslutas fitnessfigthen för många kämpare. För en månad sedan avslutade jag min andra fitnessfight. Känns så långt bort på något sätt. Just för att det kanske fick så konstigt slut. Det som är tråkigt tycker jag att jag tror inte att fitnessfighten kommer att funka för mig någon mer gång. För mig funkar det för att jag är med i en tävling, men när man blir osäker på om man ens har någon chans att kunna vinna så kommer det vara svårt att peppa sig själv.

Varför jag tänker så, är för att röstningen var konstigt. Det handlade inte om vem som fick flest röster från olika personer, utan vem som har minst liv och kan sitta och rösta på sig själv.
Någon sa att det kanske är för att man är inte intresserad av antal som röstar utan mer reklampengar för varje gång man röstar.

Hälsosamt ideal, ja jag vet inte. Har inte riktigt tänkt på det själv, men fått höra från många att de ser FF som något hälsosamt eftersom det är ren mat och 1 timmes träning som gäller. Och de blev lite besvikna på vilka finalister som valdes ut. Jag tror att jag också hade sagt samma sak precis efter FF. Men egentligen det är väl jätte bra att gamla bodybuilders också kör helkropps, funktionell träning!

Jag har inga extra kilon som måste bort, kanske lite extra kurvor men inget som jag mår dåligt av. Jag känner att jag vet vad FF är, kan konceptet och kör idag 6 månaders. Vet ärligt inte om jag kommer köra någon mer gång, och faktiskt betala. Men däremot känner jag att jag lätt skulle kunna göra det igen för att peppa andra och vara med på deras resa!

Resultat efter två fitnessfighter;

30 April- 2011                                                                 1 Oktober 2011


7 kommentarer:

  1. Jo mcyket bättre än den där fågelskrämman som vann. Men det bevisar ju bara att det inte handlade om att ha bra resultat utan om vem som röstade bäst eller hade bäst program som kunde göra det åt henne.
    Sorgligt bara att de som håller i FF inte brydde sig det minsta. Men tycker de att hon är ett bra "hälsoideal" så är det ju lysande...de är ju utbildade tränare. Fattar inte hur de som hon påstod kan tro och tycka att det är bra ett halvt kg om dagen de första 10 dagarna...går det ens? Måste ha ätit på sig en massa i så fall eller druckit 10 liter vatten innan invägning haha
    Det tar i alla fall udden av tävlingmomentet och ger hela FF och de som håller i det en väldigt grå ton.
    Ska bli spännande att se hur mycket röster det kommer denna gången. Sist ökade det ju från 2500 till 38000 totalt. Björn och Fitnesssidan måste blivit glada för alla "besökare" de fick och deras sponsorer :)

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte mycket!
    Nej det är svårt det där med vad som är hälsosamt. Vi kanske bara har fått uppfattningen att det ska vara hälsosamt med FF medans de är bara intresserade av hur bra resultat man kan få. Ju bättre desto mer PR;)

    SvaraRadera
  3. Snygga benmuskler! Hoppas du är i Mora mellan 3-9 jan, då är jag där på träningsläger :)
    puss och kram kusinen

    SvaraRadera
  4. Gillar din blogg, även om du borde skriva oftare. Har också varit med i FF men blev bestört när den tjejen vann. Tror dessutom hon blåst dem totalt inte bara med röstningen.
    En av henne "efterbilder" som hon har på sin nya blogg laddade hon upp på FB den 2 september(där vägde hon minsann inte 87 kg) haha men å andra sidan påstod ju hon att hon gick ner 0.5 kg om dagen de första 10 dagarna...
    Sad sad!

    J

    SvaraRadera
  5. Tack för peppen! Jätte bra att du säger till att jag behöver skriva lite mer! Kommer kommer! :)
    Tråkigt om det skulle vara på det viset. Men det är väl så det finns alltid vi som har moral och är ärliga och andra som inte har det. Men svårt att spekulera vem som är vem, när man inte kan säkert veta.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Stajnalajsa! Kan du peppa mig lite? (eller mycket) Jag vill också vara fit men är på tok för bekväm just nu :p

    SvaraRadera