måndag 10 oktober 2011

underbara samtal

Jag har nu hittat en ny vän, skype. Har aldrig riktigt förstått varför man ska ha skypesamtal när man ändå kan ringa, men nu förstår jag. Det ringde nämligen på min skype helt sådär spontant i fredags, det var min syrra som ringde. Min syrra som jag vill, men tar mig aldrig för att ringa, så ofta som jag vill. Samtalet slutade med att jag vi satt igår i flera timmar drack the och pratade om livet. Precis som om vi skulle fika med varandra. Det är just precis det där, att skillnaden mellan ett samtal på telefon och ett videosamtal är att det är mer personligt och närvarande. Riktigt bra substitut när man inte bor så nära varandra.
Jag kände i alla fall vilken energi jag fick, av vänskapen och samtalet på ett helt annat sätt.
Jag tycker liksom att prata telefon är svårare då man inte ser personen och vet vad de gör. Kommunikation är inte bara röst, det är hela kroppsspråket!
Så tips, boka in thépartyn över skype med dina långväga vänner!
Tack syrran för samtalet, min måndag startade med massa energi!
Energi som att vara i sommarstugan en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar