tisdag 4 september 2012

Att ge med sig

Ett vanligt förekommande fenomen hos mig är att jag gärna följer mina intuitiva känslor och tillstånd. Jag ger mig också argument för varför jag ska följa dem. Tex om jag är trött, finns det en massa bra anledningar att sova, eller att inte göra det jag måste göra utan bara "vila" framför en serie.
Naturligt så ät vi ju byggda för att vila när vi är trötta och äta när vi är hungriga. Men samhället ser ju lite annorlunda ut och ska man bli ordningsam måste man nog gå emot sina intuitiva känslor mer än en gång.
Eller som jag kanske måste jobba på, att förändra mitt tillstånd och inställning. Att lägga massa energi på att inte göra sakerna gör ju en bara tröttare, i alla fall mentalt.
Sedan tror jag att det är såhär, har man inte bestämt det ordentligt så är det lättare att "rucka" på.

Jag har gjort det så många gånger, men jag tänker försöka en gång till. Funkar det för småbarnsföräldrar borde det funka för mig. Den där fantastiska kalendern och vardagsplanering. Hur svårt ska det vara att följa? Eller kommer jag ge med mig...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar