tisdag 11 september 2012

Säng, sjuk och inget dåligtsamvetedag.

Allt slutade i en kollaps. Med feber och hals, helt utdöd i kropp, försatte jag mig själv idag i absolut inte göra någonting utan att få dåligt samvete -dagen.
De senaste dagarnas extra ätandes har nämligen givit mig dåligt samvete och blivit jätte besviken på mig själv. Dels för att jag inte pallar trycket och dels för att det känns som om jag sviker både sambo och kompis som kör FF denna månad. Som en bluff helt enkelt.
Men att äta extra knäckebröd med smör eller en liten kaka och få dåligt samvete, är det så jävla hälsosamt?
Det fick bli nog. Jag gillar inte att leka med mina känslor, speciellt inte ångest/samvete blir liksom inge bra, kontraproduktivt. Så idag så har jag ätit precis vad jag har velat och bestämt mig för att inte räkna några kalorier alls, eller ens fundera över det. Som en protest till mitt egna tänkande.

Visste ni att våra hjärnor sorterar bort ordet inte?
Tänker man, "jag ska inte äta något mer nu" eller "jag ska inte äta gottis nu", brukar det ofta resultera att man plötsligen är mer sugen än man någonsin varit på just det.
Så hur ska man då sålla bort alla dessa inten och ändå få som man vill?
Jag har nu omformulerat mitt mål för denna månaden, jag vill äta hallon  med kvarg och lakrits puder när jag är sugen på något, och dricka nyponthé när jag är "hungrig i huvudet".

Tror att jag inte haft något fokus för FF denna månad direkt, jag har tänkt att jag gör detta för min kompis skull och inte för min egen. Inte så konstigt kanske att motivationen tryter. Men men, man kan skylla på vad fan som helst. Man kan älta och älta, jag  vill bara säga att det har varit en tråkig dag idag men samtidigt väldigt skön. Jag har fått arbeta med mig själv och nu börjar motivationen komma tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar