tisdag 18 september 2012

Att störa sig på sig själv.

Negativa tankar är något som jag känner gått runt i mitt huvud nu en stund. Eller i mina mått mätt i alla fall. Vad det beror på har att göra med att jag känner att det inte händer saker.. Och jag börjar se mina lata sidor mer framträdande. Antagligen just för att jag vill förändra märker jag mer och mer vilken personlighet och beteenden som jag naturligt har invant.

Jag ber gärna min sambo att göra saker även fast det är enklare för mig att göra det. Jag flyttar fram på saker för att det är enklare. Martina Haag blev intervjuad i en tidning och hon sa "lista alla jobbiga saker och hör dem nu". Tror det ligger en poäng i det.. Att göra de jobbiga sakerna och inte lista de roliga. För min lata sida skulle lätt göra de roliga sakerna på listan först och sen de tråkiga sakerna (om det nu skulle hinnas med).

Jag får se det som något positivt. Jag kan inte bli allt nu på en gång. Men tankarna som går runt och irritationen på mig själv är nog ett bevis på att jag är inne i processen...nu, blicka framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar