onsdag 5 september 2012

Ifrån jonglör till clown

När personer i ens närhet skrattar åt en när man berättar om sina idéer och planer, ska man ta sig en funderare då tro?
När de säger "för du har ju inte alls så mycket för dig" sarkastiskt. Ska man vifta bort det och värdera det som att de inte vet?
Ska man fylla på glaset när det redan är mer än halvfullt?

Jag går i tron om att allt kan planeras., det handlar om struktur och disciplin.
Men till hur stor del?
En del är också det mentala, ibland ser man det som om man har mycket att göra fast det är pytteytte.

Mitt mål om ordningsamhet i kaoset kan vara lite naivt. Men genom att verkligen bestämma mig för hur jag vill ha det, måste jag värdera andra saker i livet. Sure bacon jag klarar ganska många bollar i luften, brukar vara rätt bra på det. Men, hemma då och privatliv? Är det också bollar? Har mest sätt dem som sågspånet i en cirkusmanage. Det funkar utan sågspån men kan bli ett problem när hästarna ska springa runt.
Det jag vill säga, mitt hem har alltid varit mer eller mindre kaos. Jag har alltid ansett att så länge allt utanför mitt hem funkar så får man ta att ha lite kaos. Man skulle kunna se det som om jag inte prioriterat mitt hem, eller mig själv. Som tur är har jag en Karl som har lika många bollar i luften. Men tillslut når man en punkt, där man inser att det behövs visst sågspån för att förenkla, och jag kanske inte är jonglör utan kanske måste skolas om till clown. Plocka ner bollarna och börja om med en endaste ynka boll.

Jag har valt att jag vill förändra. Denna gång ska jag göra det på ett nytt sätt för att se om det funkar.
Kanske funkar det så bra att blommorna får vatten, tvätten ligger i garderoberna och hunden får den stimuli hon behöver.... Japp jag ska skolaom mig till en clown!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar