lördag 22 september 2012

Jag är en UNG och Bortskämd-unge!

De där tankarna ni vet som gör att jag inser att jag är som en liten skitunge, de blir bara tydligare och tydligare!

Min nya grej som jag har kommit på, är att jag inte vill äta saker som jag inte är sugen på. Det vill säga, gör jag en Veckomatsedel så följer jag den aldrig.

Tittade på det här programmet som går på Svt, "Ung och bortskämd" heter det och handlar om kids som blivit bortskämda. Som bara vill göra allt som är roligt och har sorterat bort alla "bra att veta för att funka i samhället" egenskaper. 

Haha, okejdå. jag är långt ifrån dessa kids, men just det här tänket "jag vill ha det, nu därför ska jag ha det nu"-tänket, kan jag verkligen relatera till. Speciellt när det handlar om mat. För vad det resulterar i är att jag äter ute mer än vad jag kanske har råd med och äter inte upp rester så att det blir gamla. 

En riktig miljö och penga-bov är vad jag är. Stör mig sjukt mycket. Nej nu ska jag ta och bestämma mig för vilken kokbok jag ska köra denna månad och köra på den!  Har någon något bra tips? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar