tisdag 18 september 2012

Skrattretande

Eller det kanske är precis vad det inte är. För ett tag sedan så råkade min karl tanka bensin i vår diselbil. Som tur var hade vi en bra försäkring, så vi kunde även hyra bil under tiden bilen reparerades. Fredags fick vi veta att bilen skulle bli klar på måndagen. På natten mot måndagen påväg hem ifrån dopet råkade vi köra på en grävlingens hyrbilen. Ja, vad ska man säga... Slut summan på allt sammanlagt blev 8000 kr. Vem lyckas med detta? Vi såklart. Men vad fan, i sådana här situationer vill man helst gräva ner sig och vakna när fakturan skrumpnat i postlådan.

Men nej, varför har man en buffert? Jo för att oförutsedda saker kan hända. Så jag kan vara glad att jag har sparat och egentligen vi hade ju tur, pengar är en piss i Mississippi. Vi kunde ju ha dött.
Så nej jag har bestämt mig för att lämna det och snart kan vi nog skratta åt det.

Hoppas jag kan få någon på bättre humör av denna lilla anekdoten. Livet är inte alltid rakt, men tusan det är ju det som är grejen. Nedgångar gör att man kan komma uppåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar