fredag 21 september 2012

Ensamhemma

Jag känner mig "ensam hemma" ungen, när han inser att han är helt själv hemma.
Fast jag känner inte att jag behöver hoppa och äta popcorn i sängen, eller kolla på den där förbjuda skräckisen. Nope, för mitt hus är precis lika rent som det där "ensam hemma huset" innan ungen röjer runt. Det innebär, Var sak har sin plats och jagvetinteriktigtvadjagskatamigtill,mennukanjaggöravadsomhelst-känslan har jag.

Dagen har varit helt underbar. Jag har faktiskt målat om mitt rum, MITT -kontor, arbetsrum, pysselrum, syrum. Sambon och jag har städat huset, målat, satt in alla grejer och möblerat om. Sedan åkte sambon och då blev det plocka hundbajs, diskutera med gräsklipparn (den vann), skörda alla tomater och kryddor.



Nu sitter jag i rummet mitt, Ica ligger i den perfekta lilla blå soffan som jag satt in och de levande ljusen brinner. Jag har bestämt mig för att helgen ska bli en helg för mig själv. Testa mig själv, med att göra saker som jag måste men även de där sakerna som jag alltid säger att jag vill göra... utmanan min ordningsamhet helt enkelt. Nu, duscha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar