måndag 20 juni 2011

andra etappen

Nu är andra etappen avklarad, gick inte lika bra. Men vilken egoboost jag har fått!
Andra etappen var salsa med min vän J. Efter att ha tränat på att se lite stelare ut och inte så dansig i tre dagar så var det inte så lätt att komma tillbaka. Men jag gillart, att få utveckla alla mina sidor på tärningen.
 J är en väldigt ärlig person och vi har väldigt roligt ihop, men känner man honom inte så kan det bli svårt. Eller har man inte varit på Cuba kan det bli svårt. Det är nämligen så att han säger vad han tycker och tycker om att ge komplimanger till vackra kvinnor. Något som jag tycker är helt rätt. Det tråkiga är bara att om man får en komplimang här i sverige som är mer än "vad du ser bra ut" så tolkas det som om man har andra "baktankar", så som att komma i säng med personen.
Men i och med att jag varit på cuba vet jag att de ser det som en plikt att upmuntra sexiga vackra kvinnor. Säga typ att de det gör med sig själva är rätt.  Låter kanske rätt sexistiskt men jag tycker det är underbart. Hur roligt är det inte att få höra att man är vacker eller att man har en snygg kropp?
Jag tycker då det och jag har fått höra det en massor idag. Och jag kan helt ärligt säga att jag bär nog ännu stoltare upp min kropp i mina mjukisbrallor på stureplan idag. För det handlar inte om kläder, det handlar om utstrålning. Nu ska jag gå och köpa ett par billiga tights till min snygga rumpa och tåga iväg mot min nästa etapp!

Jag på cuba, bjuda på sig själv måste man annars blir det tråkigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar