lördag 11 juni 2011

Hej vad det går!

Tänk vad glad man kan vara, över sin mamma. Mammor är bra mysiga.  Jag gillar min mamma skarpt och nu är hon och hälsar på. Jag har faktiskt besök av två mammor, även min svärmor är här och hälsar på. Och glad är jag. För här händer det grejer, det händer grejer både ute och inne. Snart kanske man vågar dela med sig av huset lite. 
Jag är helt avstäng ifrån omvärlden, har jag insett. Mamma frågade hur vi får kontakt med omvärlden och vet vad som händer i världen nu när vi inte har TV. Jadu, det var en bra fråga, mitt svar är; "det kommer nån gratis tidning en gång per vecka". Haha, ja för jag är inte den som går in på aftonbladet när jag är ute och surfar. Jag är ju egentligen världens nyfiknaste och så fort jag lyssnar på radio måste jag lyssna på nyheterna, hela helst. Men jag vet inte vad det är som gör att jag inte är så nyfiken på att veta om jag måste göra ett aktivt val. Jag har kanske inte riktigt blivit vuxen än. Skönt är väl det. Men sen kan jag tycka att det kan vara en massa skit bara som det skrivs om, som tex aftonbladet, hälften är ju inte ens sant. Och vad är det för mening med att lägga massa tid på sånt? Näh tacka vet jag lokaltidningen som kommer gratis en gång i veckan där de skriver om att ungdomarna ska ha stor LAN i helgen och att det blir loppis för allmänheten på söndag!

Har även lite träningsabstinens, har inte tränat ordentligt på två dar. Så i morgon blir det till att stoppa Ica i cykelkorg med svärmors cykel för att lämna den och sedan springa hem! Massa äventyr kan man vara med om och nu är det SOMMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar