torsdag 16 juni 2011

Moster, eller?

Nu kommer  min lilla hemlighet som inte ens är en hemlighet. Jag har blivit moster. Eller ja det kan man ju faktiskt diskutera. Det är ju nämligen så att det är ju min karl som har blivit morbror. Det är alltså inte min släkt utan hanses syster som har fått en lite knoddis. Så det där är ju svårt, eftersom vissa menar att man inte får kalla sig moster då. Men det struntar jag i!
Jag tänker kalla mig moster och vill vara som en moster till lill pyret. Tycker nämligen att det är viktigt det här med familjen runt omkring sig. Familj är ändå familj och som jag ser det så är det viktigt för mig att man känner varandra och värnar om varandra. Har insett att många i min närhet inte ens känner sina kusiner. Tråkigt tycker jag, man är ju ändå släkt. Nu är man jag ju inte släkt med pyret, men jag ser det så att jag är typ ingift även fast jag inte är gift.  Det blir ju så automatiskt efter man har kilat stadigt en stund.
Ska man kanske fira med lite tårta?


Jag har bra kontakt med min släkt  och har många fina minnen med dem som barn och så vill jag även att mina syskonbarn och min sambos syskonbarn ska få uppleva. Så här med utser jag mig till extra moster!
Det är så himla häftigt det hära med barn. Att plötsligt en dag så är man en familj och har en till liten personlighet att ta hänsyn till.Man får gratulera föräldrarna (ni vet vilka ni är) tror att ni kommer att bli grymma päron. Det ska bli så roligt att få lära känna lilla pyret och hon är så välkommen till världen och familjen. SÅ roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar