måndag 6 juni 2011

Vek psyke

Har jag berättat att det är en massa i min närhet som har hoppat på och kör sin egen fitnessfight utifrån vad jag och min sambo gjort. Det är jätte kul, vi har inspirerat dem att starta och prova denna sorts träning och mathållning. Så idag så tränade jag med R utomhus. Lite dumt kanske, ordet var Varmt. Men jävlar, R har ett jädrans tempo i springningen så jag kunde knappt hänga med, huvudet bultade och de började svartna. Tycker inte att det är så obehagligt då jag vet att det är för att jag pressar på lite, men jag veknar i alla fall. Egentligen om jag var smart nu skulle jag inte träna med henne nå mer (för att slippa utmana mig själv). Men det är precis det jag tänker göra, vad hon än säger, för vek hjärnan ska bort!

Dagen har idag bestått av att gräva grönsaksland och tvätta. Riktigt hemmajobb har jag sysslat med. Resultatet har blivit ett halvt färdigt land och hundratals myggbett. En till rolig sak som hände idag är att min vän J ringde mig och talade om att han tyckte jag blivit grymt bra på salsa och att han tyckte att vi ska starta upp här på orten! Så i sommar måste ni hålla koll i Söderhamn, för det är här det händer! 
[detta är jag för nått år sedan blond i gamla lägenheten. I bakgrunden ser det ungefär ut som det gör här hemma, kaos, men snart är det ledigt och snart blir det fest och kanske lite färgning av hår(?)]

Sen en till sak, jag ska åka på body pump utb!!! Vann för flera år sedan på ett nikekonvent en insturktörsutb på les mills. Tiden har inte funnits och jag har glömt bort den, och sen har jag känt mig för svag för att gå en sån utb. Men i och med fighten så kände jag att jag har styrkan och så lämpligt så fanns det en kurs i Sthlm när jag är ledig! Så då kommer det bli en långhelg med både Body pump och salsa (J bor i Sthlm). 
ÅÅh snart är skolan slut också så skönt.. sista rycket nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar