söndag 5 juni 2011

VIKTIGT

Japp nu är finalisterna klara och jag var inte en utav dem, tyvärr:/
Lite besviken är man ju alltid och eftersom de går på procent på allt så hade jag kanske inte en chans. Jag ville ju nämligen inte gå ner i vikt och då kanske man inte riktigt kan vara med i fighten.
Men vilken tur att jag känner att jag har fått mer livsglädje och kvalité på livet, så jag slipper gå att åma mig om det här i mindre än 10 min!



Läste föresten en blogg som jag varit in och ut på i några år. Sofi Lindberg heter hon och hon skrev ett så jädra bra inlägg som gjorde mig så glad!
För jag är och har varit anti träningshets och att dieta. Så i denna fight har jag ändå varit så dubbel i detta med att gå ner i vikt och skit. Gillar inte det här med att begränsa mig och sätta regler med ordet "inte" i. Varför, jo för jag anser att det bara skapar en massa skuld känslor när man äter något som är "fel". Näh det är inte min grej. Och denna fight har varit skit bra för mig att inse en massa saker om vad jag verkligen mår bra av att äta. För det har jag verkligen insett. Nu handlar det inte längre för mig om att äta "nyttigt" utan att äta det jag och min kropp mår bra av. Kände nämligen hur skuld känslorna började krypa sig på i helgen, eftersom jag inte kunde äta riktigt så som vi gjort under denna månad. De känslorna äcklar mig. Så därför tänker jag sluta upp med dem.  Jag tänker äta för att må bra och jag tänker skita i allt annat. Jag ska ge min kropp det bästa den kan få, men jag tänker inte begränsa mitt liv på grund av maten, då har det gått för långt. Jag vill ge inspiration för att leva, träna och må bra. Jag vill inte skapa en massa skuld känslor. Nääh. Tack Sofi för att du skrev ditt  inlägg, nu har jag bestämt mig på vilken sida jag står!:)

ÅÅÅÅÅÅÅH vad jag är nöjd över dagen. För idag har jag verkligen fått utvecklats och utmana mig själv. Justines workshop var helt underbar. Blåmärken överallt men leendet är vidare än någonsin!
Här kommer en liten bild ifrån idag, mycket stolt är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar