tisdag 21 juni 2011

Men uva vad bra man har det!

Nu har tant StinaLisa (ett annat fint ord; moster) även bakat lite bullar. Hon måste ju sätta ribban, så lill pyret vet vad som gäller. Inte för att pyret kan äta sånt gottis än, men föräldrarna måste ju ha någon sorts belöning!
Det har ju kliat i mig en stund då jag inte kan baka gottis eftersom jag inte äter gottis själv (tagit i hand på att inte äta gottis på ett år) och jag känner inte riktigt att jag vill baka till bara karln min och ha i frysen. Men nu så, nu sitter jag här och njuter av att de andra njuter och jag njuter lite av ett stort glas gammaldags riktig, mjölk.
Här är resultatet.

Nu sitter vi i soffan efter en jätte fin och händelserik dag. Har shoppat en hängare, ätit creéps, spelat friesbeegolf, ätit grädde och banan i rån och tittat in kryddorna i stadsparken. 
Snodde lite också. Men det är hemligt.
Fanns skyltar om nästan alla växter, om de var ätliga och hur man kan använda dem. Kände att ett litet strå som motverkar mygg inte skulle må så dåligt att kanske försöka bo i pippi-husets trädgård.

Nu är det natti, Kanske blir en 4:e etapp lite oklart ännu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar