fredag 3 juni 2011

VÄlkommen tilll verkligheten

Mitt sista inlägg var lite bittert i början men slutade fantastiskt. Blev i stunden som jag satt och skrev bjuden på att hänga med till beachen och lira lite volleyboll (försöker låta som om jag kan spela). Roligt var det, det handlar ju om att försöka, inte om att vinna eller hur? haha. Roligt med spontanerbjudanden som är gratis tycker jag. För så är det verkligen nu.

Att ha en viss summa att röra sig med så gör man sig av med det. Men nu har den där summan blivit plötsligt mindre (pga att vissa kostnader blivit högre med husköp) och man inser att man kanske inte alls har råd med allt man har tänkt, om man inte drar in på vissa saker. Den verkligheten har precis slagit mig. Det kanske låter jätte självklart, och det är det för mig med. Men sen att ändra sina beteenden och kanske inte kunna göra allt är inte så skoj.



Det är vissa saker som är mer tråkiga än andra (suprise) och jag tänker vända på det till något bra. Jag tänker vända och vrida och kämpa för att kunna göra de saker jag verkligen vill. Se över och budgetera. Om det nu går (att skrapa) så kommer man ju känna att man verkligen uppskattar de saker man köper på ett sätt tror jag. Precis som när jag var liten och hade samlat ihop mina veckopengar för att köpa en kamera (tyvärr blev jag ingen talang) och när man väl kunde det, så värderade man den högt och var väldigt glad. Så egentligen är detta något bra tycker jag endå. Ja negativ får man ju inte vara, vrida på det lite så ser man ju nått positivt på nått sätt. Man säger att man inte har råd, men är det verkligen så? Det kan ju inte tänka på...

Har lite sockersug nu inför lingonveckan så ikväll blev det chokladmousse ala syrran. Recept kommer inom kort! Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar