måndag 13 juni 2011

Regn och mys!

Nu har mammorna åkt hem och lite tomt är det allt. Passar på att mysa lite inne nu då det regnar för fullt ute. Skönt skönt, för jag tycker det är så jobbigt att vara inne när det är fint väder,  nu hör jag mina föräldrars röst från min barndom; "Du kan inte vara inne när det är så fint väder!". Haha tänk att man till slut blev sån som tycker så själv. Vet inte om man bara var inne till trots eller om det var för något annat.  Mys med lite regn i alla fall.

Jag ska säga att det har hänt en jädrans massa nu när det inte blivit så mycket bloggande. Det har nämligen blivit ett helt grönsaksland! Det är helt klart (förutom bönorna och ärterna som ligger i blöt) och jag är så lycklig! Vilken tur man har att man har sådana nära som tycker att det är lika kul som jag (om inte ännu roligare). Det har även kommit till två blåbärsbuskar i trädgården, så här ska ätas i sommar!
Här är jag i högsta hugg
fixar till mitten plankan, då vi delat upp landet i olika sorter för att kunna rotera det till nästa år (mer info om detta kommer senare).

Nu planeras det för fullt här, är lite nervös inför helgen om jag kommer klara av att lyfta skrot i tre dagar. Sen så har jag en liten hemlighet som jag håller inne en stund till. Det händer som sagt mycket och jag gillart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar