onsdag 28 september 2011

Mascara!

Jag har nu hållit på en massa dagar och bara shoppat i hemlighet. Jag har shoppat en helt ny garderob till min fantastiska hud. Nämligen ekologisk hudvård och smink. Jag har fått underbar hjälp av Evelina  eftersom jag har känt mig ganska vilsen. Det var längesedan jag bestämde att jag ville bli ekologisk, men att byta ut en garderob kan vara väldigt dyrt. Men nu när jag kört FF och fått ut en massa skit inifrån så tänkte jag att jag skulle ge mig själv denna present, eller helt klart, investering.
Det som dock är svårt är att bli totalt ekologisk, för man vill ju ha bra grejer också. Mascara är en sådan produkt att få tag i som är bra och fin. Tur hade jag som kilade in på den lokala lifebutiken och hittade en fin mascara, som faktiskt är bra! Detta kort är taget efter en hel dag och ett afropass där det sprutat svett om mig. Men...

...jag trodde den var helt "fin" men icke, den är fri från nickel och kobolt, men har lite parabener i sig. För er som inte har koll så sägs parabener påverka hormoner, så som östrogen. MEN det är en jätte fin mascara annars och är bra för de som är känsliga och jag rekommenderar den tills jag hittar något bättre. Märket heter Amati och är ett ganska nytt italienskt märke, produkterna är inte testade på djur och etuiernas trä är från planterad skog och gjorda på överskottsmaterial från möbelindustrin, så fyndigt och bra! Det står att de ska vara naturliga, men jag vet inte om det faktiskt är så att det är jätte svårt att få till en mascara som är bra, helt utan konstigheter.
Vill man veta mer kolla in här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar