söndag 4 september 2011

Hambörjare!

Jag lovade så här kommer det!

På ica finns det hamburgare som väger 150 g styck och innehåller 98 % kött. Köp dem.
Sedan är det bara att steka på eller som jag, kör med grillstekpannan. Inge fett tillsat för hamburgaren har det i sig. Krydda på utav bara tusan med valfri krydda. Jag tog grillkrydda som jag gjort själv. Recept på det kommer också senare.
Väg in grönsakerna medans du steker. Ta stora salladsblad, gurka, tomat, lite purjo och zuccini. 

Grilla/stek zuccinin med lite svartpeppar.
Sen är det bara att bura in hambörjaren i salladen och i och med att det är så krydda behövs inga andra tillbehör. 
Glöm inte bulguren , det gjorde jag och då blire torrt. 
Så lägg på bulgur på sidan och käka! Fort och lätt går det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar