lördag 17 september 2011

Hejvaregår

Här går det undan fast ändå inte. Min mor är som sagt här och vi har en massa planer. Men idag har det blivit till att shoppa och shoppa är inte kul om man måste gå in i varenda affär när man inte tycker att man har tid. Tillslut hittade vi, tror vi i alla fall, det vi sökte. Nu ska här sys, mekas med och skruvas så kommer det upp lite bilder.

Jag ska bli en riktig sådan kruttant som min mamma är när jag är lika gammal som henne. Vi var på gymmet imorse kl9 och körde passet.  Hon hängde med hela vägen och kämpade på! Det märks att hon tränar på gymmet, för det var inget söl på henne inte!

Nu ligger hon på soffan och tar sina två minuter för att vi ska köra på igen, själv kör jag på kaffe. Idag gjorde vi mammas enkla kyckling som är så god fast den är så enkel så här kommer recept;

Du behöver 
1 hel kyckling (färsk eller tinad) 
salt
vitpeppar
vatten

Gör såhär;
Stycka kycklingen i delar men låt skrovet vara helt. 
Häll i vatten i en gryta så att halva grytan är fylld.
Koka upp vattnet.
Salta och vitpeppra alla kycklingdelar på båda sidor (var inte snål med salt) medans vattnet kokar.
När vattnet kokar lägger du ner skrovet och alla delar och lägger på locket. 
Låt koka i 30 min på svag värme (jag kör 4an men har 12 som högsta). Om man vill kan man vända delarna efter 15 min.
Så här ska det se ut när man kokar den; 
sen så när det kokat klart är det bara att servera och här tycker jag att det är så ubergott så servera med en mosadpotatis och är färg rik sallad! 
Enkelt men gott! 

Föresten, fisken blev lite torr så jag skall prova ett nytt sätt innan det kommer ut ett recept.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar