söndag 4 september 2011

full rulle och smootie

Godmorgon! Det blev lite mycket igår så jag hann inte blogga. Jag blev nämligen bjuden på personalfest lite sådär i alla hast.
Igår provade jag på Zumba och körde mitt första riktigta Fustrapass. Det gick faktiskt riktigt bra, kände dock att det blev lite mycket knäböj, men jag tänker väl att Jarkko och har tänkt ut varför. Kände mig faktiskt helfrisk förutom snoret då, men annars så gick det så bra. Tänkt först att jag skulle ha kört fustrapasset själv men insåg mina egna begränsningar; jag behöver en träningskompis för att ta ut mig ordentligt. Så när sambon kom hem från jobbet så drog vi och kompisen K till ett annat gym än vanligt (mitt var stängt) och körde skiten ur oss. Helt klart värt att vänta på dem och jises vad jag har saknat känslan som är efteråt. Sjukt nöjd över mig själv och helt trött i kroppen.

Maten igår blev sådär, jag hade planerat in ett mellanmål innan festen men det hanns inte med. Det serverades räkor, så det var ju ganska skjyst men det är ju svårt att veta hur många man ska ta. Sen gillar jag inte räker, eller ska jag säga gillade inte. Eftersom jag var så hungrig så var jag ju tvungen och då fanns det någon go röra som jag tog till för att få ner dem. Tog inte så mycket och käkade inga kolhydrater så jag hoppas att det inte blev för mycket kaloripåslag. Men jag vet att det inte var så bra eftersom röran innehåller en massa fett, men bättre det än att inte äta alls. Sen sprang jag hem efter två timmar och drack smootie på kessela, vatten och frukt. 2 timmar senare kurrade magen igen men då var kl 1. Så nu får jag äntligen äta!
Jag häller i mig smootie:n. kl ca 2300


Tänkte också på det, tjejen jag träffa sa jag till att hon måste äta allt som står även fast det känns som hur mycket som helst. Tror säkert att det är många som lämnar mat för att det känns för mycket, men NEJ ÄT UPP MATEN! Det är jätte viktigt, äter man inte all mat kommer man inte få de resultat man vill. För äter man för lite så tror kroppen att man är på svält och sparar då istället allt man äter (förvandlar det till fett). SÅ ÄT, det kommer gå lättare i slutet!

Min smootie som jag gör är god och ganska bra när man kanske känner att man inte är så hungrig för då kan man bara hälla i sig:)
 Du tar mängden kesella som du ska ha. Coop har ett par jätte bra förpackningar som heter smootie och så är det olika smaker, jag körde på gula som är med annans, mango och papaya. De är paketerade i små påsar i påsen, men kolla upp hur många kalorier du skall ha och kolla på baksidan vad 100 g är och väg sedan så att du får den mängd du skall ha.
 Eftersom de är frysta så tar jag lite kokat vatten och håller på. Sen är det bara att mixa och sen är det klart!
Räkna inte med att det smakar som vanligt. Men ett gott alternativ!:) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar