lördag 14 maj 2011

Beröm = smörning?

Nu är jag på väg hemåt, efter en fin dag i Sundsvall, det regnade men inget vi behövde bry oss om. 
Kom och tänka på det här med berömma andra utan att kräva något tillbaka. Det är nämligen så att vi på mitt jobb (poledancingen) jobbar med att berömma varandra när vi ser att någon gör något snyggt eller bra. Man kan tycka att det är väl klart man gör det, men det är inte så klart. Att som kvinna säga till någon annan okänd kvinna  att hon är duktig är något som faktiskt är lite speciellt. Många tror att man vill ha något tillbaka eller har någon baktanke med att man säger något fint. Som när jag berömde en tjej på krogen för jag tyckte att hon var duktig på att dansa så blev jag tagen som att jag stötte på henne. Det är lite synd tycker jag, för det visar på att vi inte ser och kan se varandra på ett sådant positivt sätt. Är vi associala eller är livet en tävling i hela vardagen? 

Jag vet inte, men det är lite synd, för vi alla är bra på något och jag tror det uppskattas på ett annat sätt om man får en komplimang från någon utifrån. Jag tycker att man kan tänka på det och köra en liten "pay it forward" med den grejen. Ni som läser bloggen, nästa gång ni ser någon som gör något bra så säg det då! Det ger ju även en fantastisk effekt av att ge också:) 

[ detta är jag idag, man kan ju inte låta bli att dansa ]

Och det kanske är därför jag sitter här nu och mår så bra i mitt inre på det viset:) Så duktiga och framförallt modiga tjejor som provade på pole idag:) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar