söndag 15 maj 2011

Gårdagens komplimang!

Japp, igår fick jag en komplimang som jag tänker ta att det börjar synas resultat på den här utmaningen.
Vi hade ju prova på poledance workshops i Sundsvall och såklart så fick jag visa lite vad man kan lära sig (dansade lite alltså). Då var det en som utbrast; " Men du måste ju vara gymnast i grunden eller något" och det kan jag säga att jag inte hört förut. Mer kanske att jag är dansare men inte Gymnast! Så peppen kom verkligen tillbaka efter bakslaget med knät. Så dagens träningspass blev grymt!

Jag gjorde ju en liten lista imorse och det gick väl sådär att följa den. Somnade nämligen med boken; "Ekonomistyrkning -om mått, makt och människor" vid lunch och vaknade vid 15. Så med lite omstrukturering så blev det ett till mellis och sedan slänga sig iväg till gymmet. Väl på gymmet satte jag på mig mina knäskydd och mina nya dojjor. Riktigt snygga faktiskt.
och jag vill tacka dessa fina. Har nog aldrig känt att det varit så lätt att springa, visst var det jobbigt men fötterna kändes inte alls lika tunga som förut. Idag ökade jag till och med 2 gånger på löpbandet. Från start (1 maj) så började jag springa på 10,6 km/h och idag sprang jag på 11.3 km/h så jag måste säga att det går frammåt. Snart är på 12. 1,85 km sprang jag på 10 min idag i alla fall! Tokigt det blev med att jag skulle öka vikter på alla överkropps rörelser när de har försvunnit allihop:) Men tusan vad den nya övningen "simma" tog, så jobbig! Tänkte att 1 kg skulle väl inte vara så jobbigt, men oj! Ökade i alla fall på breda knäböj med 2,5 kg men tror att jag kan ta mer om jag kommer ihåg mina handskar:)

Blev som sagt lite tok med maten, käkade lunch vid 18 och middag vid 21, så nu är jag mätt. Men allt som skulle göras är gjort och jag är mycket nöjd!
Imorgon börjar nya kurser i pole så jag är lite osäker om jag ska köra järnet på träningspasset om jag sedan ska träna 4 h till, kanske bara ska ta mig en spring runda? Ska ju springa våruset på onsdag!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar