onsdag 4 maj 2011

En viktig sak

Japp, en viktig sak som jag tycker att man ska tänka på är att man ska inte tro att man blir inte lycklig när man blir smal. Och smal är en definitions fråga. Om man menar vacker så menar man vacker inget annat. Mitt jobb som poledancing instruktör har gjort att jag har tänkt om. Det handlar inte om hur vi ser ut utan hur vi använder men framför allt; Tycker om oss själva. Det spelar ingen roll hur smal eller mittemellan eller tjock du är om du inte tycker om dig själv. Det vackra är just det, att tycka om sin kropp.

Så mitt mål med denna utmaning är inte att jag ska bli smal. Mitt mål är att jag ska utmana mig själv fysiskt och bli stark. Mest utav allt så lockar PT utbildningen om jag ska vara helt ärlig. Har funderat länge och letat utbildningar men insett att jag aldrig kommer att ha råd förutom om jag studerar på Högskola att bli PT. Jag tycker det är så fruktansvärt roligt att instruera och viljan att sprida kunskap om både knopp och kropp är viktig för mig. Så här kommer det bli både och!

Pratade precis med Jonte, han ska äta middag nu när han kommer hem?! Är inte det lite väl sent? Hmm... hoppas han skickat iväg mailet till Jarrko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar