torsdag 19 maj 2011

Vårruset!

Jajemensan nu har man det avklarat och är man inte rolig när man helt slut i kroppen med alla sorters utmattningskänslor utbrister "nästa år ska jag..."
Har tyvärr ingen bild men vi var ett gäng från Dinalicenter som sprang. Eller ja när jag frågade alla om de skulle springa så sa de att de skulle powewalka eller försöka springa lite. Så det blev jag som tog täten utav oss. Sjukt skönt med nya springskor men drygt när man inte kan springa så fort som man vill (man hade ju en del kvinnor framför sig).
Men för att göra historian kort; 25,37 minuter kom jag in på, kände svimmningskänslor och hade ont i axeln  för att jag hade linne på mig och för att jag låser axeln när jag springer. Nöjd var jag ändå, hade ingen koll på banan och har inte sprungit 5 km denna säsong så bra jobbat till mig. Men störts elgoe ska mina tjejer ha som kom in 2 min efter mig som inte har tränat något alls (de som skulle gå). Så duktiga!

Föresten, hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par springisar (spring tights) och sport-bh och skulle göra det på 10 röda innan loppet. Men det blev inte så enkelt som jag trodde, det fanns nämligen ingen storlek, när jag satte på mig strl 36 så satt de inte som de brukar (har haft 36-38), tights är ändå tights så de satt ju runt bena men inte runt magen! strl 34 fanns inte så det blev inga tights. Sport-bh provningen gick ungefär till på samma sätt men nu provade jag den minsta (tror jag) strl S men i den kunna mina bobisar leka kurragömma i. Haha, jag som alltid har fått köpt bikinidel mindre till rumpan än till brösten. Så visst har det hänt grejer! Bestämde mig verkligen då för att det inte blir någon mer shopping förens detta är klart så att jag inte köper för stort!:)

Nu sitter jag här och är lite mör. Ska sätta igång med hemtenta, urs och fy. Men det är bara bita i och köra på! Hejja hejja oss!

3 kommentarer:

  1. WOW, härligt jobbat!!!

    Jag försökte mig på en runda förut, blev väldigt irriterad över att jag nästan tappade byxorna hela tiden. hahaha...
    Tur jag har shoppat nytt som väntar på en mindre kropp :-D

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack!=)

    Haha jag vet vad du menar! Kul att redan har köpt, jag vågar inte det, antingen så bli det för stort eller för litet och man vill ju inte bli besviken. Eller jag vet inte, det kanske blir en sporre:)

    SvaraRadera