tisdag 10 maj 2011

Ny dator och jädrans vilka resultat!

Det har har varit en galen dag idag, sitter här nu i träningskläderna och har precis ätit middag efter dagens pass. Det gick inte hundra idag, men det kanske inte är så konstigt när jag bara kunde sova 5 timmar och har inte hunnit med någon powernap.

Jag vaknade i all fall vid 6 och insåg att det inte var någon idé att ligga där så jag tog mig upp vid 7 och käkafrukost och myste med min hund Ica. Mycket mysigt med en lung och långsam morgon och när den blir lite för mysig så glömmer man bort att man skulle vägt sig innan frukost. Men men..

En liten tråkig sak är faktiskt att vi köpte en ny våg för bara några dagar sen. Vår invägning skedde på en opålitlig gammal våg där man inte ser några decimaler så jag tror inte att min start vikt var 57,5 utan mer 58,5. För när jag fick den nya vågen i fredags så vägde jag 58,3.
Men men, jag ska ändå inte tänka så mycket på det där då jag inte ska gå ner så mycket. Frågan hur det blir i tävlingen då? Jag vill ju jätte gärna ha en chans i tävlingen och ska jag ha en, måste jag då ha gått ner massa i vikt? spännande fråga tycker jag.

I alla fall jag och Jonte har pratat mycket om det verkligen hänt något  och när jag ställde mig på vågen visade den  58,1 kg så -0,4 kg. Inte så stor skillnad, så jag tänkte att mina resultat kommer väl sen. MEN, sen tog jag fram måttbandet och mätte och när jag såg vad det stod så hoppade jag några små glädje hopp för mig själv i köket. -6 cm har försvunnit runt midjan! Sjukt nöjd! Jag ville väcka Jonte men det hade inte varit så poppis kanske. Väl vaken så vägdes han men vi vet inte om det hänt något där, men 3 cm i hans midja och jag kan säga att jag ser det börjar krypa fram små rutor...:)
 Man kanske ska ta sig ett kort på sig själv för att se om det är någon skillnad...

Sen har det varit fullfart, shopping av trädgårdslangar, 10 burkar keso och hämtning av dator och efter det om plantering av mina 50 tomatplantor....japp 50. MAtlagning, träning och nu sitter jag här. Mätt men behov av en rejäl dusch för svettningarna avtar inte och jag är stoltast i hela världen!
Bild bevis kommer. Har bilder men jag har något mer roligt att berätta med dem...den som lurar på nått gott...
Efter dusch kommer säng! Imorgon förväntas också blir en galen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar