lördag 14 maj 2011

Lite fusk

Japp, får man kalla de för fusk när man ätit den finaste maten som man kan hitta på ett ute ställe?
Jag hade förberett dagen idag i Sundsvall, med knäckebröd, keso och mellanmål. Tanken var att köpa en sallad med extra kyckling. Men tanken ändrades, det är nämligen så att i Sundsvall finns det en restaurang som heter "Tant anci och fröken Sara" som gör världens godaste hel ekologisk mat och är man och har chansen att vara där så måste man äta där. Så det blev en kycklingsallad där med extra kött, men det var inte bara sallad och kyckling utan på tallriken fanns även bulgur (beställde mindre), halloumi, lite tsatsiki, några chasews (vet ej hur allt stavas så jag hittar på) och surdegsbröd och på allt var det nån god olivolja. Jag tänkte att jag skulle skippa brödet, men det gick bara inte. Extra kycklingen var inte så mycket så jag blev inte så mätt så brödet blev det som fick mätta mig. Gott var det som tur var men oj vilken uppblåst mage jag fick. Blev en helt annan mättnad och jag gilla den inte. Men somt tur var så njöt jag. Fusk fast gott och bra var det för själen. Man måste ju ta hand om den också. Mitt mål är att göra sånt gottis efter denna månad, riktig ren och fin mat.

Har ju tränat en massa idag vi får se om jag orkar ta träningspasset ikväll. Är lite sugen på att prova de nya dojorna...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar