torsdag 19 maj 2011

STOPP TankeStällare!

Nu har jag fått en tankeställare. Ica har inte varit världens ängel när hon varit hos sin bästis Tyson under dessa två dagar. Hon har hittat på allt möjligt konstigt, morrat och domderat har hon gjort. Något som aldrig hänt innan. Vi har ju precis flyttat (20 dagar sedan) och vi har inte kommit riktigt in än. Inga rutiner, inget riktigt hem, mycket i skolan och fitnessfighten. Jag vet inte men,  jag tror Ica säger ifrån på sitt sätt. Vi har tappat bort oss lite i denna terräng. Min stress kommer krypandes, jag vill inte att det ska vara kaos. Jag klarar det en stund, jag vet ju att det kommer ordna sig i juni när skolan är slut, men det vet inte Ica. Och man kan inte bara tänka att en hund klarar allt och inte bryr sig om förändringar. I och för sig så tror jag inte att det är pga av att vi har flyttat utan mer för att vi är kaos och inte har riktigt lugnet. Och kan inte vi vara trygghet så blir det nog svårare med att känna trygghet för en hund. Så nu blir det prommis med Ica och lite qualitytime för oss, vi ska stanna upp en stund och bara njuta av varandra. Sedan blir det rutin planering för vårat liv de kommande veckorna, för hon ska inte lida av att vi har valt det vi har valt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar