tisdag 3 maj 2011

Stress

Jag undrar jag om Karln kommer att skriva ett enda litet inlägg. Han ligger bredvid och glädjeligen berättar vad han tycker att vi ska skriva men sen när jag säger att han kan skriva så kan han inte.

Dagen 2 har varit kaos. Pga av flytt och andra saker har det inte varit mycket sömn under de sista dygnen. Tidiga mornar och sena kvällar.Imorse var inget undantag, 0600 ofrivilligt uppstigande, skjussande och det blev ojämn frukost. Hann få i mig äggen men sen så var jag tvungen att göra ett mellanrum på 1h och blir inte frukosten bra då tror jag man kan räkna ut hur det går sen.  Maten har alltså inte varit helt hundra.
Det har helt enkelt varit full rulle. Vi båda däckade kl 15 fast vi då planerat att vi skulle tränat. Men jag tror att vi hade nog inte fått ut något i alla fall. Så när jag kom hem från jobbet (där jag tränar ca 3 h) kl 2230 så står Jonte med näsblodig tröja i det snöblandade regnet och gör magövningar på gräsmattan, då kan man kalla att man verkligen har bestämt sig. Finns ju bara dåliga kläder egentligen. Så Jonte ligger på plus.

Maten är som sagt det största problemet då vi inte riktigt fått in strukturen och fattat. Vi har båda tänkt att vi ska skicka ett mail till Jarkko och fråga lite. Men tiden fanns helt enkelt inte idag. Vi känner båda att vi behöver få reda på mer hur man skall anpassa och tänka utifrån oss. Jag har ju tänkt att jag ska bli fitt, eller tränad, stark med tonade muskler och om det betyder gå ner i vikt så är det så. Medan Jonte inte alls vill gå ner i vikt då han anser att han väger för lite. Så ni förstår att vi är lite förvirrade om hur vi ska göra, och hur mycket vi ska äta.

Vi hann i alla fall in en sväng på Team Sportia och har nu införskaffat oss hantlar. Kände att det är enklare då vi inte vill vara beroende av ett gyms träningstider. 18 kg är max hanteln så vi får väl se om jag når dit...

Nej nu ska vi ta och få oss den där sömnen. För stress gör också att kroppen inte kan ta emot det den ger den, som träning och mat. Det tror jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar