lördag 7 maj 2011

Motivera sig till att gå över gränsen.

Det kanske låter som jag är värsta träningsknäppa tjejen som kickar igång på att träna. Nja, jag vet inte riktigt, jag gillar den psykiska utmaningen som man måste jobba med när man tränar. För ont gör det och jobbigt är det och man vill bara sluta. Jag är en sån person som när jag springer och hjärtat börjar rusa för snabbt får jag panik och slutar istället för att fortsätta. Japp klen som f*n egentligen men vill bli starkare psykiskt = fysiskt. Så denna utmaning var verkligen perfekt!

Så mitt motivationstips för att få ut så mycket som möjligt är att mentalt förbereda sig, tänka; att när jag väl har börjat så ska jag köra så pass hårt att jag vet när timmen är slut så är jag nöjd över mig själv och vet att jag har gjort det bästa ifrån min förmåga. Känner man då under passet att man vill ge upp så ska man tänka tillbaka på tanken; "kommer jag vara nöjd över mig själv om jag sänker tempot nu eller vet jag innerst inne att jag klarar detta". 

Prova nästa gång och så vill jag höra hur ni tyckte det gick!
Det här var jag det. 

4 kommentarer:

  1. Kloka ord! Ska tänka på det nu när jag ska iväg och träna :) Kör också fitnessfighten! majutmaning.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Exakt sådär tänker jag när jag tränar. Ska jag träna så ska jag göra det ordentligt, vad finns det annars för poäng med det? Utmanar man inte sig själv stannar man i utveckling - och det gäller ju faktiskt på alla punkter i livet och inte bara på gymmet eller i löpspåret! Kör hårt! :)

    SvaraRadera
  3. Kul Veronica! Jag vill höra hur det gick sen!:)

    SvaraRadera
  4. Exakt Veronica, jag har upptäckt att när man tränar på sådant sätt så blir du bättre på att hantera andra saker i livet också. Så det är Win Win! Kör hårt du med!:)

    SvaraRadera