söndag 29 maj 2011

Dag 29- examen

Dag 3 så pratade jag med Jarkko, det var nämligen så att jag inte kände att det "tog" tillräckligt i core-övningarna. Fick tipset om att titta lite på hans övningar som han lagt ut på tuben och fastnade för Ultimate Core Balance övningen. Så dag fyra började jag med att försöka stå på huvudet emot en vägg, inte gick det super bra direkt. Men det har artat sig. Det är viktigt att veta att jag inte kunde denna övningen och att jag tog hjälp av en gymnast för att inte skada mig. Men här kommer resultatet; 
Lite stolt är jag nog allt. Sitter  här nu och skakar för att musklerna är så trötta:)


8 kommentarer:

  1. shit.... lite stolt??? Du ska vara grymt stolt:) Hoppas jag klarar den övningen en dag, måste börja våga först. Känner inte heller att coreövningarna tar som de ska.

    SvaraRadera
  2. TACK:D
    Precis, det är inte bara det fysiska som ställs på prov. Viktigt är att ta hjälp vid denna övning så man inte skadar sig. Har lärt mig hur jag ska ramla så att jag inte slår mig tex;) Skicka ett mail till jarkko, nu innan det är slut då och fråga om det är något du gör fel eller om du kan få andra=)(jag har tränat så mycket core så det var därför)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!
    Skall testa den imorgon. Har du en medicinboll mellan fötterna eller vad är det?

    SvaraRadera
  4. Tack! Var rädd om dig när du provar,se till att det finns någon som "passar" dig, det kan gå riktigt illa annars! Det är en balansplatta med taggar, lagom bred och väger lite. Har ju inget pilatesblock, men man tager vad man haver:)

    SvaraRadera
  5. WOW!!! Vilken utmaning att klara! Heja dig!

    SvaraRadera
  6. Wohooo.. du är grym ju!!! Såg kontrollerat och säkert ut!!!

    SvaraRadera
  7. Grymming! Bara det här borde ju kvalificera dig till final! :) Sen har du varit en otroligt fin inspirationskälla hela vägen, bra värderingar verkar du ha också. Heja dig! Kram

    SvaraRadera