tisdag 3 maj 2011

Första försöket på kyckling

Jag tänker såhär. Jag ska köpa mig en våg imorgon och så ska jag räkna ut allt jag gör ordentligt.
Sen lägger jag ut mina recept så ni kanske kan få lite inspiration och så hoppas jag att ni gör det samma!

Man ser ju kaoset i huset på köksbordet bara. Kycklingen stoppade jag i ugn som jag hade tillagat på följande sätt; Plåten smordes in med olivolja genom att använda hushållspapper papper.
Skar kycklingfiléer i mindre bitar. 
Kryddade med ingefärsmynta (färsk), rosmarin (färsk), vitlök(färsk från kylskåpet), örtsalt och chili (på burk) in i ungnen 200 grader ca 15-20 min! 
Råis och sen kunde jag inte låta bli att ha lite kvarg på för att få nån sorts sås. (kvarg är samma sak som kesella). Kom nu på att det inte blev någon macka till lunch, så det gjorde nog inte. Som sagt jag ska skaffa en våg och sen så kan jag skriva ut kalorimängd!
Gott och mätt blev jag i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar